چگونه سرمایه خود را مدیریت کنیم.
آموزش دربازار سرمایه و برند
آموزش سرمایه گذاری و برندینگ

 یک سرمایه گذاری موفق نیاز به هدفگذاری و برنامه ریزی دقیق دارد. هدفگذاری برای دستیابی به سود مورد انتظار بسیار ضروری است.این نکته که پول برای شما چقدر می ارزد و انتظار شما از بازدهی سرمایه تان چقدر باشد، نکته بسیار مهمی است.لذا هدفگذاری کوتاه مدت و بلند مدت برای سرمایه خود در نظر بگیرید.

برخی از افراد به بازدهی بانکی سرمایه بدون ریسک اعتقاد دارند.برخی بازدهی سرمایه سالانه بیش از 30 درصد و برخی دیگر بالاتر از این درصد را برای خود مطلوب می دانند.باید به این نکته توجه داشت تنها بازار پولی که بدون ریسک به پول شما سود می دهد بانکها یا موسسه های مالی و اعتباری هستند. چنانچه کسی بخواهد سودی بالاتر از نرخ سود بانکها کسب کند باید ریسک سرمایه گذاری خود را بپذیرد. چون هر سرمایه گذاری چه در بازار سرمایه و چه در کسب و کار ،ریسک خود را دارد ولی درصد ریسکها متفاوت است و چنانچه فردی بر طبق اصول و روحیات خود این کار را انجام ندهد ممکن است به زیان در سرمایه گذاری منجر شود.

با مقدمه بالا نکاتی چند به منظور سرمایه گذاری در هر بازاری را به یاد داشته باشید.

1-      با توجه به اطلاعات و آگاهی خود سرمایه گذاری کنید.اگر اطلاعات خود را کافی نمی دانید سه راه بیشتر ندارید.یاد بگیرید.یاد بگیرید.یاد بگیرید.

2-      میزان ریسک خود را طوری در نظر بگیرید که توانائی تحمل آن را دارید. حداکثر 5 درصد کل سرمایه تان برای زیان در نظر بگیرید.اگر احتمال می دهید زیان شما ممکن است بیشتر شود از بازار خارج شوید.

3-      در بازارهای پر نوسان برای سود خود نیز حاشیه سود 10 درصدی با توجه به میزان سرمایه و زمان(با توجه به ارزش زمانی پول) در نظر بگیرید.سعی کنید طمع را مهار کنید تا به طمع سود بیشتر در دامن زیان کردن نیفتید.

4-      با توجه به سن و شرایط ، نیازها و اهداف ممکن است تغییر کند پس مرتبا سرمایه گذاریها و برنامه های خود را مرور کنید تا با اطمینان از درستی مسیر، حرکت کنید.

5-      بطور مرکب سرمایه گذاری کنید.یعنی طوری برنامه ریزی کنید که سود حاصل از سرمایه گذاری را نیز سرمایه گذاری کنید.

6-      وارن بافت می گوید تنوع بخشی به سرمایه گذاری زمانی خوب است که سرمایه گذار نفهمد در حال انجام چه کاری است.پیشنهاد جدید رابرت کیوساکی نیز تمرکز به منظور کسب تخصص به جای تنوع سرمایه گذاری است.ظاهرا این ضرب المثل قدیمی که همه تخم مرغهای خود را در یک سبد قرار ندهید به مرور زمان کارائی خود را از دست داده است.ولی چنانچه این تمرکز را با روحیات خود سازگار نمی دانید با تنوع بخشی ریسک سرمایه گذاریهای خود را پائین بیاورید.

7-      استرس را از خود دور کنید.استرس موجب تصمیم گیریهای غیر منطقی و زیان می گردد.اگر توان کنترل استرس و ترس خود را ندارید وارد بازارهائی با نوسانان زیاد قیمتی و پارامترهای غیر قابل پیش بینی نشوید.

8-      اگر قدرت ریسک بالائی ندارید در بازارهای سنتی مانند مسکن سرمایه گذاری کنید.

9-      نکته کلیدی و طلائی اینکه سرمایه خود را وارد بازارهائی کنید که قدرت نقد شوندگی بالائی دارند.سعی کنید بر روی بازارهائی که جهت نقد شدن دارائی تان بایدزمان زیادی را بگذارید وارد نشوید چون ممکن است یک سرمایه گذاری بهتر به شما پیشنهاد شود.

ادامه دارد.



نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت12:26---9 خرداد 1391
در سرمایه گذاری چقدر ریسک منطقی است؟ میلیاردر جوان: با سلام.بستگی به روحیات و قدرت ریسک پذیری دارد. باید تا حد ممکن ریسک را پائین بیاورید.در مورد هر سرمایه گذاری مطالعه کامل انجام دهید و از نظرات کارشناسان هم استفاده کنید.

حسین
ساعت12:25---9 خرداد 1391
جالب بود.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 140
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 5555
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar

نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد
نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد